COVID-19 salgını sırasında çoğu şirket, evden çalışma öneriyor veya şart koşuyor. Evden çalışmak, çalışanlar için yalnız ve hatta bazen sıkıcı olabilir, ancak aynı zamanda şirketler için ciddi üretkenlik ve ölçeklenebilirlik kazanımlarını teşvik etmek için harika bir zaman olabilir.

Bu yazımızda, evden çalışma ve performansınızı maksimize etmenin en iyi yolları olduğunu düşündüklerimizi sizlerle paylaşmak istedik.

Evden Çalışma

  1. Web Seminerlerinizi Kaydedin

Bir ofiste çalışırken, başka bir iş arkadaşınızın ofisine uğrayabilir, “merhaba” diyebilir ve birbirinize fikirler verebilirsiniz. Artık durum böyle olmadığına göre, toplantı zamanları her zamankinden daha önemli. Düzenli toplantılar, işinizin devam eden başarısı için çok önemlidir, çünkü insanlarla sohbet, fikirlerin hayat bulduğu yerdir. Web seminerleri, üretken kalmanın açık ara en iyi yollarından biridir çünkü sizin ve ekibinizin canlı olarak etkileşime girmesini sağlarlar, ayrıca dikkatlice uygulandıklarında kalıcı bir değere sahipler.

Herkes web seminerlerinin, çalışanlarını diğer çalışanlarla ve satış görevlilerini müşterilerle buluşturmada etkili olduğunu bilir. Bu nedenle siz ve ekibiniz, ekran paylaşımını  ve web seminerlerinizin belirli bölümlerini kaydetmeyi de göz önünde bulundurmalısınız. Diğer ekiplere yeniden gönderilebilecek veya gelecekteki çalışanlar için eğitim materyali olarak kullanılabilecek web semineri içeriklerini kaydedebilirsiniz. Satış ve müşteri destek personeli, müşterilerin defalarca izleyebileceği demo web seminerleri de kaydedebilir. Bunları yapmak, gelecekte takımınıza zaman kazandıracaktır.

Evden Çalışma

Bu nedenle, bir web semineri yazılımı seçerken kaydetme işlevini aklınızda bulundurmanız gerekir. Zoho Meeting ve Zoom, web seminerleriyle başarılı olmanızı sağlar ve bunları işletmenizin gelecekte kullanabileceği kaynaklara dönüştürür. Kaydedilmiş videolara geri dönüp fikirlerinizi geliştirmeye devam edebilirsiniz. Ayrıca en son nerede kaldığınızı belirleyebilirsiniz, böylece aynı konuyu yeniden tartışmak zorunda kalmadan enerjinizi başka şeylere harcayabilirsiniz.

2. Bir Proje Yönetim Aracı Kullanın

Bunu daha önce mutlaka duymuşsunuzdur ama duymayanlar için yine tekrar edelim; proje yönetim araçları gerçekten işe yarıyor. Evden çalışma döneminde elimizde eskiye göre çok daha fazla zaman olduğundan, hem iş hayatında hem de özel hayatımızda düzenli kalmak için her türlü çabayı göstermeliyiz. Henüz birine göz atma şansınız olmadıysa, şimdi tanışmanın tam sırası.

Zoho Projects, proje etkinliklerinizi planlamanıza, iş atamanıza, kaynakları yönetmenize ve ekibinizle daha iyi işbirliği yapmanıza olanak tanır ve bu da işleri zamanında tamamlamanızı sağlar. Bunu mümkün kılmaya yardımcı olan özelliklerden bazıları arasında Gantt grafikleri, otomatik görev iş akışları, renk kodlu takvimler ve özelleştirilebilir proje deneyimleri yer alır.

Evden Çalışma

Ancak bir araca sahip olmanız, daha başarılı olacağınız anlamına gelmez. Proje yönetimi araçlarıyla üretkenliğinizi en üst düzeye çıkarmanın birkaç yolu şunları içerir:

  • Kişisel projeleriniz ve iş projeleriniz için ayrı iş akışları oluşturun.
  • Bir ekip olarak proje yönetimi yazılımını kullanmayı planlıyorsanız, proje yönetimi söz konusu olduğunda hepinizin “tek bir dil konuşması” için kuruluşun her yerinde kullanım için yönergeleri dağıttığınızdan emin olun.
  • Ekstra zamanlar yaratın/oluşturun. 4200’den fazla ekip üzerinde araştırma yapan iki Oxford profesörüne göre, IT projelerinin sadece % 37’si zamanında bitiyor.
  • Projelerin durumlarını kontrol etmek için web seminerlerini veya yüz yüze toplantıları (mümkün olduğunda) kullanmaya devam edin çünkü ne yazık ki proje yönetimi yazılımları hala toplantıların yerini tamamen alabilmiş değil.

Zoho Projects gibi proje yönetimi araçları, bu evden çalışma dönemi boyunca üretkenliğinizi korumanın (hatta artırmanın) harika bir yoludur ve bu sürenin dışına çıkıp hedeflerinize ulaşmanızı sağlar.

3. Otomatikleştir

Evden çalışma, şirketinizi daha ölçeklenebilir hale getirmek için iyi bir zamandır. Çalışanları, basit teknoloji çözümleriyle, görevlerini otomatikleştirmeye teşvik edin.

Satış görevlilerinden online bir takvim aracı kullanarak takvim sorunlarını azaltmalarını isteyebilir, otomatik yanıtlayıcı e-postalar ile belirli satış temsilcisi görevlerini otomatikleştirebilir veya büyük anlaşmalar yaklaştığında uyarılar vermek için CRM uygulamaları kullanabilirsiniz.

Evden Çalışma

Otomasyonlar sayesinde hayatınızı basitleştirirsiniz. Teknoloji sayesinde günde kendinize ayırabileceğiniz 1 saat bile yaratabilirseniz, çok daha verimli ve üretken bireyler haline gelirsiniz.

4. Hobilerinize Zaman Ayırın

Evden çalışmaya başladığımızdan beri, işe gidip-gelmek için harcadığımız zamanlar haliyle boşa çıkmış oldu. Peki bu zamanları nasıl değerlendiriyoruz? İşte bu artan zamanlarınızda size önerebileceğimiz birkaç fikrimiz var:

  • Yeni bir egzersiz türü deneyin. Her zaman bir dans dersi almak isteyen, ağırlık kaldırmayı veya esnekliğini geliştirmeyi isteyen insanlardan biriyseniz, şimdi tam zamanı. Bunu daha da kolaylaştırmak için, tonlarca egzersiz stüdyosu derslerini online olarak erişilebilir hale getiriyor ve hatta çoğu ücretsiz.
  • Günlük tutmaya başlayın. Duygularınızı yazmak özgür hissettirir ve aslında zihinsel sağlığınız için oldukça iyidir. Düşüncelerinizi, fikirlerinizi ve hatta tariflerinizi günlüğe not etmeyi deneyin. Sonrasında kendinizi daha iyi hissedeceksiniz.
  • Pasif gelir akışı oluşturun. Pasif gelir, temelde uyurken kazanabileceğiniz paradır. Bir kez inşa ettiğiniz ve aylarca veya yıllarca faydasını göreceğiniz bir şeydir. Bu pek çok şey olabilir. Yukarıda bahsettiğimiz gibi, eskimeyen bir web semineri olabilir veya para kazandığınız bir blog gibi daha büyük bir şey de olabilir.

Bu sosyal izolasyon döneminde üretken kalmanın birçok yolu var ama önemli olan programınız, vücudunuz ve zihniniz için neyin işe yaradığını bulmak. Herkese uyan tek bir yaklaşım yoktur ancak bu yazının kesinlikle üretkenliğinizi artırmanıza yardımcı olacağına inanıyoruz.