CRM Nedir? – Nasıl Kullanılır ? sorularına cevap olarak;

CRM, açılım olarak müşteri ilişkileri yönetimi anlamına gelmektedir. İşletmelerin mevcut müşterileri ile olan ilişkilerinin geliştirilmesine ve daha hızlı yeni müşteri edinilmesine yardımcı olan bir sistemdir.

Günümüzde CRM terimi daha çok Müşteri ilişkileri Yönetimi yazılımları için kullanılmaktadır. Bu yazılımlar sayesinde, Müşterilerle ilgili her çeşit veriyi tek bir yerde toplayarak çok daha kolay analiz edilebilmekte, süreçler takip edilebilmekte ve çıktılara göre optimizasyonlar yapılabilmektedir.

crm nedir

CRM Kullanmak Neden Önemlidir?

İşletmelerin başarılı olmasındaki en büyük etkenlerden biri müşteri memnuniyetidir. Doğru bir CRM sistemi ile müşterinizi daha iyi tanıyabilmek, ihtiyaçlarını daha doğru tespit edebilmek ve zamanında destek sağlayabilmek daha kolaydır. Bu sayede, her bir müşteriye onlara hitap eden kişiselleştirilmiş hizmet sunabilmektedir.

CRM Kullanmanın Faydaları Nelerdir?

Kişiselleşirilmiş Müşteri Deneyimi

“CRM Nedir?” sorusunun cevabında da belirttiğimiz gibi, CRM’in en önemli özelliği farklı birçok kanaldan gelen verileri daha sağlıklı, daha anlamlı ve tek bir alanda tutuyor olmasıdır. Bir potansiyel müşteri ile temasa geçtiğiniz ilk andan sürecin sonuna kadar, o müşteriye dair her adımı analiz etmek mümkündür. Bu sayede, müşterinin memnuniyeti için yapılması ve yapılmaması gerekenleri tespit etmek daha kolaydır. Müşteriler, aynı hikayeyi tekrar tekrar anlatmaya gerek duymadan problemleri kolayca çözülünce şirkete dair daha fazla güven ve memnuniyet hissedecektir.

Daha Yüksek Verim, Daha Fazla Başarılı Sonuç

CRM yazılımı ile satış sürecini iyileştirmek, her kanalı sisteme entegre etmek, tekrar eden görevleri otomatikleştirmek, yapılan otomasyonlarla hiçbir adımı kaçırmamak, süreci tablolarla ve grafiklerle analiz etmek günün sonunda verimliliği ve satışlardaki başarıyı artıracaktır. Başarılı bir CRM sistemi ile yalnızca müşteri memnuniyeti değil satış ekip üyeleri de süreçleri daha kolay takip edebileceğinden daha verimli işbirliği yapabilecek ve görevlerde aksaklık meydana gelmeyecektir.

Daha Yüksek Yorumlama Gücü

Bilgi eksikliği, yanlış aktarımlar, gereksiz görevler üzerinde çalışmalar haftanın sonunda saatlerce kayba neden olmaktadır. CRM üzerinden tıkanan noktalar, nerede hata olduğu, hangi işin kimde olduğu ve hangi aşamada neler yaşandığı görülebilmektedir. Bu sayede harcadığınız eforu, tüm satış ve pazarlama verilerinizi hatta finans verileri dahi daha iyi analiz edilebilmektedir. CRM’de canlı tuttuğunuz verilerde veri ambarı, veri madenciliği çalışmalarıyla anlamlar çıkartabilir ve süreç optimizasyonu sağlanabilmektedir.

Doğru CRM Yazılımı Nasıl Seçilir?

CRM nedir sorusunun yanı sıra, cloud ve on-premise yazılımlar da oldukça konuşulmaktadır. Her işletmenin ihtiyacı, iki versiyonun da farklı avantajları vardır. Birkaç başlık halinde iki versiyonun özelliklerinden bahsedip açıklamak, karar vermek konusunda faydalı olacaktır.

Cloud Kurulum

Bulut CRM yazılımı, hizmet sağlayıcı tarafından sunucularında oluşturulur ve korunur. Hizmete internet üzerinden bir tarayıcı aracılığıyla erişilebilir ve bu, hizmeti kuruluşunuzun bilgisayarlarına herhangi bir yazılım yüklemesi olmadan dağıtmanıza olanak tanır.

On-Premise Kurulum

On-Premise CRM genellikle ofisinizde sunucuların kurulmasını ve yazılımı yerel ağınızdaki gerekli tüm cihazlara yüklemeyi içerir. Bu, yükseltme, özelleştirme ve bakım sorumluluğunu yalnızca BT departmanınızın eline bırakır.

ALTYAPI

Tarayıcı ve çalışan bir internet bağlantısı dışında ek altyapı gerektirmemektedir.

İş yerinizde sunucu kurmanızı gerektirmektedir.

ULAŞILABİLİRLİK

CRM verilerinize her yerden ve her cihazdan erişilebilir. Cloud çözümlerde, hareket halindeyken erişilebilirlik için bir mobil uygulama da sağlanmaktadır.

Verileriniz yerel sunucularda barındırılmakta ve bunlara yalnızca yerel ağınızdaki cihazlar tarafından erişilebilmektedir. Mobil uygulamalar oluşturmak, fazladan zaman ve maliyet gerektirmektedir.

DENEME

Cloud CRM çözümleri çoğunlukla ücretsiz denemeler sunmaktadır. Böylece ürünü test edilebilmekte ve ihtiyaçları karşılayıp karşılamadığı görülebilmektedir.

Uygulamayı ilk etapta çalıştırmak için altyapıya sahip olunması gerektiğinden, deneme sürümü mevcut değildir.

MALİYET

Kullandıkça öde planına sahip Cloud çözümler, toplam kullanıcı sayınız için aylık veya yıllık olarak peşin bir abonelik ücreti ödemenizi sağlamaktadır.

Sunucu ve yazılım yüklemesi için büyük bir ön maliyet ve yazılım için aylık bir lisans ücreti gerekmektedir.

ENTEGRASYON

Diğer iş uygulamalarıyla ve API’ler aracılığıyla kolayca entegre edilebilmektedir.

Üreticiye bağlıdır, ancak uzman bilgisi ve ek maliyetler gerektirmektedir.

GÜVENLİK

Üreticiler, verilerin güvenliğini ve bütünlüğünü sağlamak için sağlam güvenlik önlemleri ve erişim kontrolü sağlamak zorundadır.

Kuruluş, kullanıcı verilerinin izlenmesinden ve korunmasından sorumlu olacaktır. Güvenlik ve gizlilik önlemlerini güncel tutmak için bir ekip ve önemli kaynaklar ayırmak gerekecektir.

En İyi CRM Yazılımı

Kurumsal CRM yazılımı, dünyanın en büyük kuruluşları tarafından satış süreçlerini yürütmek için kullanılmaktadır. Bu çözümler sağlam ve güvenli olsa da, karmaşıklık miktarı kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler ve bu da genellikle çalışma şeklinin yazılıma uyacak şekilde değiştirilmesini gerektirmektedir.

Zoho CRM, daha fazla müşteri adayı dönüştürmek, müşterilerle etkileşim kurmak ve gelirlerini artırmak için 180 ülkede 150.000’den fazla işletmeden oluşan küresel bir ağ tarafından güvenilen ödüllü bir CRM yazılımıdır. Zoho CRM, satış, pazarlama ve müşteri destek faaliyetlerinizi bir araya getirmek, sürecinizi optimize etmek ve çalışanlarınızı tek bir platformda bir araya getirmek için tasarlanmıştır. Sadece bir satış destek yazılımı değil, süreç tasarımı, optimizasyonu, ekip işbirliği, otomasyon ve yapay zeka destekli akıllı asistanı ile bütünsel yaklaşım sunan bir CRM yazılımıdır.

Zoho, işletmeler için birleşik bir işletim sistemi sunmak ve uçtan uca çözümler oluşturmak amacıyla müşterilerinizin işletmenizle etkileşimde bulunmak için kullandığı tüm temas noktalarını birleştirmiştir. İşletmelerin müşterilerle temas halindeki ekiplerinin 360 derecelik bir görünümünü elde etmelerine ve olağanüstü müşteri deneyimleri sunmalarına yardımcı olmaktadır.

Sonuç olarak Zoho CRM, geniş kapsamı, derin özellikleri ve sezgisel kullanıcı arayüzü ile teknoloji ve işlevsellik söz konusu olduğunda diğer büyük marka yazılımlardan öne geçmektedir.

“CRM Nedir?” sorunuza cevap bulabildiyseniz ve Zoho CRM’i incelemek isterseniz sayfamızı veya üretici sayfasını ziyaret edebilirsiniz.