Potansiyel müşterileri işletmenize çekmenin en önemli yollarından biri, web formlarınızdır. Oluşturduğunuz web formlarınızı CRM uygulamanız ile entegre ederek bu çabaları bir adım öteye taşıyabilirsiniz.

Bu yazımızda, Zoho CRM ile webformlar nasıl optimize edebileceğinize ve bu yöntemleri nasıl uygulayabileceğinize dair 5 güzel ipucunu sizinle paylaşacağız.

Zoho CRM ile Webformlar Zoho CRM Türkiye

1- Zoho CRM ile WebFormlar Oluşturun

Web Formlarınızı genel bir havuzdan yönetmek oldukça zor. Web formlarınızın Zoho CRM’in veritabanına alarak işinizi çok kolaylaştıracaktır. Zoho CRM ile webformlar oluşturursanız, sahte ve gerçek formları ayırmak, formları filtrelemek ve ayırmak, olası satışları satış temsilcilerine atamak, görevler eklemek, aramaları planlamak ve hemen takip etmeye başlamak çok daha kolay olacaktır.

2- Hızlı Takip İçin Kayıtları Satış Temsilcilerinize Otomatik Olarak Atayın

Potansiyel müşterilerle bağlantı kurmanın çeşitli yolları vardır ancak zamanlamanın doğru olması çok önemlidir. Çok uzun sürerse, müşteri adayı yönetiminizi ve takip sürecinizi yeniden gözden geçirmeniz gerekmektedir. Potansiyel müşterilerinizin ilgisini doğru zamanda yakalamak için iş akışınız kilit noktadır. Zoho CRM ile bu akışı oluşturup otomatik olarak satış temsilcilerine gereken adımların atanmasını sağlayabilirsiniz.

3- Kayıtları CRM’nize Eklemeden Önce Filtreleyin

Satış ekibinizden birinin, CRM sisteminize eklenen potansiyel müşterileri onaylaması gerekmektedir. Spamı önleyecek yazılımlar kullansanız da CRM’inize düşen bazı potansiyeli düşük adayların ise elenmesi gerekmektedir. Zoho CRM ile zaman harcamanız gerekmeyen web formları filtreleyerek satış ekibinizin dönüşümlerini artırabilirsiniz.

4- Başka Bir Sayfaya Yönlendirerek Potansiyel Müşterilerinizin İlgisini Çekin

Website ziyaretçilerinizi form doldurmaya ikna etmek tek amacınız olmak zorunda değildir. Daha ileri gidebilir ve onların ilgisini çekebilirsiniz. Potansiyel müşterilerinizi hizmetlerinizle alakalı bilgiler veren bir sayfaya yönlendirerek dikkatlerini çekebilirsiniz.

Ziyaretçilerinizi şu özelliklere sahip bir sayfaya yönlendirebilirsiniz:

  • En son güncellemeleri, teklifleri veya indirimleri vurguladığınız,
  • Video veya etkileşimli kullanıcı arayüzü biçiminde ürüne genel bir bakış sağlayan,
  • Mevcut müşterilerin referanslarını listeleyen,
  • Veya onları bir “Teşekkür Ederiz” sayfasına yönlendirebilirsiniz.

5- A/B Testini Kullanarak Web Form Performansınızı Analiz Edin

Zoho CRM ile oluşturduğunuz web formlarınızın performansını ölçmeniz oldukça önemlidir. En iyi sonucu veren web formunuzu detaylıca inceleyip doğru sonuç almanızı sağlayan noktaları tespit etmeniz gerekmektedir. Dönüşümlerinizi iyileştirmek için web formlarınıza farklı alanlar, CTA’lar ve hatta renk kombinasyonlarıyla A/B testi yapın. Ayrıntılı denetimle, testlerin ne kadar süreyle çalıştırılacağını ve her sürüme gönderilmesi gereken trafik miktarını seçebilirsiniz.

Zoho CRM hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için ürün sayfamızı veya üretici sayfasını ziyaret edebilirsiniz.