Zoho CRM Onay Süreci yazımızda Zoho Crm ile kurumsal satışın vazgeçilmez unsurlarından satış sürecinde onay mekanizmasından bahsedeceğiz.
CRM içerisinde onay süreci genel olarak ne işe yarar ?
Onay süreci, bir işletme satış süreci içerisinde yönetici ve ekiplerin belirli değişiklikleri kabul ettikleri durumları yazılı hale getirir, aynı zamanda otomatikleştirir. Böylece verilen indirimler, ek koşullar gibi değişkenler kolayca, süreç tıkanmadan onaylanabilir, yapılan onaylar kayıt altına alınır, sürecin onaylayıcısını bilmenize gerek kalmadan tüm değişiklikleriniz ilgili kişilere yönlendirilir ve tanınan zaman içerisinde onaylanması sağlanır.
CRM Onay süreci hangi aşamalardan oluşur ?
Onay gereksinimlerinin belirlenmesi
Onay sürecinin en önemli aşaması, bir müşteri, kişi, satış hedefi, teklif veya fırsatın herhangi bir değişikliğinde belirli değişkenler vererek sürecin onay gerektirmeden devam etmesini sağlayan kısımları belirlemek, ardından onay gerektirecek durumları dizayn etmekle başlamalıdır.
Onaylayıcıların belirlenmesi
Müşteri, segment, sektör, satış tutarı, fırsat veya teklif, fatura gibi farklı işlemlerin farklı yöneticilere gönderilmesi dizayn edilmelidir.
Onay sonrası otomasyonlar
Onaylanan bir CRM kayıtı, otonom bir şekilde aşamalarına devam etmelidir, bir teklif onaylandıktan sonra bir diğer onaylayıcıya, veya müşteriye direkt ulaştırılmak üzere eposta yöntemi ile gönderilebilir.
Süreç Tasarımı
Dizayn süreci tamamlandıktan sonra ilk olarak kişi, satış fırsatı gibi ilgili modül seçilmelidir.
Ardından bu sürecin kayıt oluşturma veya kayıt düzenleme esnasında çalışığ çalışmayacağını seçerek devam edebiliriz.
Ardından belirli kurallar ekleyerek hangi durumlarda sürecin onaya gitmesi gerektiğini sisteme tanımlayabiliriz, belirli bir tutar, müşteri tipi gibi tüm değerler seçilebilir.
Ardından onaylama kısmında kimin onaylayacağını seçebiliriz, burada ilgili bir kullanıcı, grup veya fırsatı oluşturan kişinin yöneticisinin otonom seçimi yaptırılabilir.
Onaylandıktan sonra otomasyon kısmı Zoho’nun en güçlü olduğu konulardan bir tanesi, istenirse onay sonrası belirli alanlar otonom değiştirebilir, örnek olarak, onaydan sonra satış fırsatı beklemede durumundan “teklif gönderildi” durumuna geçebilir.
Veya onay sonrası ilgili müşterinin aranması için ilgili satış temsilcisine bir görev atanabilir.
Aynı şekilde red edilmesi durumunda da benzer süreçler işletilebilir.
Onay süreci tamamlandıktan sonra diğer tüm modüller için benzer kurallar ile süreç oluşturabilirsiniz.