Zabbix izleme uygulamasında en kritik süreç autodiscover işlemleridir. Bu işlemleri düzgün uyarlamak Zabbix altyapısının düzgün çalışması için olmazsa olmaz uyarlamalardandır.
Autodiscover Nasıl Çalışır
Autodiscover Zabbix sunucuca belirtilen bir ip aralığında belirtilen protokollerle yaptığı tarama sonucunda bulduğu objeleri işlemesini sağlar.
![zabbix_discover_troubleshooting zabbix_discover_troubleshooting](https://www.leadpro.com.tr/wp-content/uploads/2020/07/zabbix_discover_troubleshooting.jpg)
Sürecin Izlenmesi
Ne yazık ki bu süreci izlemek için bir seçeneğimiz yok, yalnızca discover edilen objeleri görebileceğimiz ekran monitoring – inventory kısmı
![zabbix_discover_troubleshooting2 zabbix_discover_troubleshooting](https://www.leadpro.com.tr/wp-content/uploads/2020/07/zabbix_discover_troubleshooting2.jpg)
Troubleshooting
Troubleshooting için Zabbix sunucuya ssh ile veya SSH uygulaması ile girip config dosyasını düzenlememiz gerekmekte. Böylece discover ederken karşılaşılan sorunları debug edebiliriz.
![zabbix_discover_troubleshooting3 zabbix_discover_troubleshooting](https://www.leadpro.com.tr/wp-content/uploads/2020/07/zabbix_discover_troubleshooting3.jpg)
![zabbix_discover_troubleshooting5 zabbix_discover_troubleshooting](https://www.leadpro.com.tr/wp-content/uploads/2020/07/zabbix_discover_troubleshooting5.jpg)
Ardından Zabbix sunucuya SSH komut satırı ile bağlanıp systemctl restart zabbix-server.service komutu ile servisi restart ediyoruz.
![zabbix_discover_troubleshooting5 zabbix_discover_troubleshooting](https://www.leadpro.com.tr/wp-content/uploads/2020/07/zabbix_discover_troubleshooting5.jpg)
Ardından Zabbix sunucuya SSH komut satırı ile bağlanıp systemctl restart zabbix-server.service komutu ile servisi restart ediyoruz.
Log dosyalarının okunması
Aşağıda ki dizinden log dosyasını açabiliriz.
![zabbix_discover_troubleshooting4 zabbix_discover_troubleshooting](https://www.leadpro.com.tr/wp-content/uploads/2020/07/zabbix_discover_troubleshooting4.jpg)
Log dosyaları için hataları kolayca görebileceğiniz log okuma araçları kullanmanızı tavsiye ederiz.
![zabbix_discover_troubleshooting4 zabbix_discover_troubleshooting](https://www.leadpro.com.tr/wp-content/uploads/2020/07/zabbix_discover_troubleshooting4.jpg)
Ardından log dosyaları içinde kaybolmamak için discover etmeye çalıştığınız bir ip adresini veya 161 gibi SNMP, SSH, WMI vs portunu arattırın, şifre, SNMP String, wmi satırı veya metadata, veya firewall, network hatası gibi port erişimi gibi tüm sorunları görüntüleyebilirsiniz. Örneğimide 161 portundan SNMP bağlantısı kurulamadığını görüyoruz. Tabi ki log dosyasının çok büyümemesi için işiniz bittikten sonra log seviyesini 3’e almakta fayda var.
![zabbix_discover_troubleshooting6 zabbix_discover_troubleshooting](https://www.leadpro.com.tr/wp-content/uploads/2020/07/zabbix_discover_troubleshooting6.jpg)
Daha fazlası için bizimle iletişime geçiniz