Zabbix izleme uygulamasında en kritik süreç autodiscover işlemleridir. Bu işlemleri düzgün uyarlamak Zabbix altyapısının düzgün çalışması için olmazsa olmaz uyarlamalardandır.

Autodiscover Nasıl Çalışır

Autodiscover Zabbix sunucuca belirtilen bir ip aralığında belirtilen protokollerle yaptığı tarama sonucunda bulduğu objeleri işlemesini sağlar.

zabbix_discover_troubleshooting

Sürecin Izlenmesi

Ne yazık ki bu süreci izlemek için bir seçeneğimiz yok, yalnızca discover edilen objeleri görebileceğimiz ekran monitoring – inventory kısmı

zabbix_discover_troubleshooting

Troubleshooting

Troubleshooting için Zabbix sunucuya ssh ile veya SSH uygulaması ile girip config dosyasını düzenlememiz gerekmekte. Böylece discover ederken karşılaşılan sorunları debug edebiliriz.

zabbix_discover_troubleshootingzabbix_discover_troubleshooting

Ardından Zabbix sunucuya SSH komut satırı ile bağlanıp  systemctl restart zabbix-server.service komutu ile servisi restart ediyoruz.

zabbix_discover_troubleshooting

Ardından Zabbix sunucuya SSH komut satırı ile bağlanıp  systemctl restart zabbix-server.service komutu ile servisi restart ediyoruz.

Log dosyalarının okunması

Aşağıda ki dizinden log dosyasını açabiliriz.

zabbix_discover_troubleshooting

Log dosyaları için hataları kolayca görebileceğiniz log okuma araçları kullanmanızı tavsiye ederiz.

zabbix_discover_troubleshooting

Ardından log dosyaları içinde kaybolmamak için discover etmeye çalıştığınız bir ip adresini veya 161 gibi SNMP, SSH, WMI vs portunu arattırın, şifre, SNMP String, wmi satırı veya metadata, veya firewall, network hatası gibi port erişimi gibi tüm sorunları görüntüleyebilirsiniz. Örneğimide 161 portundan SNMP bağlantısı kurulamadığını görüyoruz. Tabi ki log dosyasının çok büyümemesi için işiniz bittikten sonra log seviyesini 3’e almakta fayda var.

zabbix_discover_troubleshooting

Daha fazlası için bizimle iletişime geçiniz

zabbix@leadpro.com.tr