Zoho CRM’deki satış süreci genellikle ” sales pipeline” olarak adlandırılır. Sunduğunuz ürünlere ve iş gereksinimlerinize bağlı olarak birden çok sales pipeline ınız olabilir .
Zoho CRM, sizi kendi sales pipeline’nızın sahibi ve tasarımcısı yaparak , satış süreçleriniz üzerinde tam kontrol sahibi olmanızı sağlar .
Bir turizm firmasının, yurt içi geziler, uluslararası geziler, iş gezileri ve eğitim turları gibi farklı tur paketleri sunduğunu düşünelim. Farklı tur paketleri için farklı gereksinimler vardır. Örneğin, uluslararası seyahatler, seyahat edenlerin vize veya pasaport sahibi olmasını gerektirir, ancak bu öğeler yurt içi seyahat için gerekli değildir. Tek bir satış süreci tüm seyahat durumlarında yardımcı olmayacaktır, bu nedenle Turizm firmasının her tür tatil paketinin satışı için birden çok sales pipeline oluşturması gerekmektedir.
Müşterilere ürün satmak istediğinizde, araştırmadan elemeye , anlaşmaları müzakere etmeye ve nihayetinde anlaşmayı tamamlamaya kadar farklı aşamalardan geçeceksiniz . CRM’nizde varsayılan olarak , anlaşmanın başlangıcından kapanışına kadar tüm yolculuğunu görebileceğiniz standart bir sales pipeline’a sahip olacaksınız. Ayrıca, Yönetici profiliniz varsa, kendi satış kanallarınızı anlaşma sürecinize daha iyi uyacak şekilde kolayca tasarlayabilirsiniz .
Bir satış hattı tasarlamak için Setup > Customization > Pipeline > + New Pipeline gidin ve özelleştirmeye başlayın .
Sales pipeline için önceden tanımlanmış aşamaları seçmeniz için size seçenekler verilecek veya gereksinimlerinizi daha iyi karşılayan yeni aşamalar oluşturmayı seçebilirsiniz.
Şirketiniz inşaat , kağıt üretimi , nakliye ve seyahat gibi birden çok sektörde faaliyet gösteriyorsa , farklı anlaşma düzenlerine ve sales pipeline’a ihtiyacınız olacaktır .
CRM hesabınızda Yönetici iseniz, satış hattını düzenleyebilir, değiştirebilir ve iş gereksinimlerinizi karşılayacak şekilde yapılandırabilirsiniz . Ayrıca anlaşmaları bir işlem hattından diğerine aktarabilir veya içe aktarabilirsiniz .
Bir satış ardışık düzenini silerseniz, size ilişkili anlaşmaları CRM hesabınızdaki başka bir ardışık düzene aktarma seçeneği sunulur. Hesabınızda yapılandırılmış başka ardışık düzenleriniz yoksa, ilişkili anlaşmalar otomatik olarak varsayılan ardışık düzene (yani standart ardışık düzene) aktarılacaktır.
CRM’nizde birden fazla satış kanalı yapılandırma hakkında daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın
Satış sürecinizi Z oho CRM içinde yapılandırmak , adım adım basit bir prosedürdür. Sürecinizin tüm aşamaları işletmenizin benzersiz gereksinimlerini karşılayacak şekilde yapılandırılabilir ve bir satış hattı ile anlaşmalarınızı nitelendirebilir, diskalifiye edebilir ve denetleyebilirsiniz . Bu anlaşmanızın ne zaman kazanıldığı veya kaybedildiği ve bunun nedenleriyle ilgili verilere sahip olduğunuz için net ve önemli öngörüler elde etmenize yardımcı olur.
Zoho Türkiye İş Ortağı LeadPro olarak Fiyatlandırma, projelendirme ve kurulum süreçlerinizde yanınızdayız.
Üretici sayfası için lütfen ziyaret ediniz.