CRM sisteminizde, potansiyel bir müşterinin oluşmasıyla bir satışın tamamlanmasına kadar birçok aşama ve aksiyon gerçekleşmektedir. Sürecin başarılı olması için doğru zamanda doğru adımın atılması gerekmektedir. Bazen yoğun dönemlerde yapılması gereken aramalar unutulabilir, gönderilmesi gereken teklifler gecikebilir. “Blueprint Nedir?” sorusunun cevabı da tam olarak buradadır. Blueprint, iş akışlarını görsel olarak tasarlayıp kurallarla destekleyerek her bir aksiyonun gerçekleştiğinden emin olunmasını sağlamaktadır.
Örneğin, webform’lardan elde ettiğiniz potansiyel müşterinin aranması, ilgilendiği konu ile ilgili döküman gönderilmesi ve toplantı yapılması gerekmekte. Bu aşamaların da belirli sürelerde gerçekleşmesi gerekmekte. Bazen bu adımlar zamanında gerçekleşmeyebilir veya atlanabilir. Bunu önlemek için bu akışı Zoho CRM’in Blueprint’inde tasarlayıp satış ekibine atarsanız, bu aşamalar gerçekleşmeden sürecin ilerlemesine izin vermez ve uyarır.
Blueprint Nedir?
Web Formlarınızı genel bir havuzdan yönetmek oldukça zor. Web formlarınızın Zoho CRM’in veritabanına alarak işinizi çok kolaylaştıracaktır. Zoho CRM ile webformlar oluşturursanız, sahte ve gerçek formları ayırmak, formları filtrelemek ve ayırmak, olası satışları satış temsilcilerine atamak, görevler eklemek, aramaları planlamak ve hemen takip etmeye başlamak çok daha kolay olacaktır.

Blueprint İle İş Akışlarınızı Tasarlayın
Blueprint, ekibinizdeki herkesin süreci sizin tasarladığınız gibi takip etmesini sağlar. Örneğin, ekibiniz bir anlaşmayı kapatma sürecindeyken Blueprint, maksimum indirim veya pazarlık süresinin sabitlenmesi gibi belirli koşulların karşılanmasını sağlamanıza yardımcı olur. Satış faaliyetlerinin yalnızca gerçekleşmesini değil, aynı zamanda belirttiğiniz süre içinde gerçekleşmesini sağlayın.
Her Bir Koşulun Sağlanmış Olduğundan Emin Olun
Zoho CRM’deki Blueprint, bir müşteri adayının veya anlaşmanın belirli bir aşamada belirli bir süreden fazla kalmasına izin vermeyerek satış sürecinizin ilerlemeye devam etmesini sağlamaktadır. Blueprint ayrıca, işleminizin bir sonraki aşamasına geçmeden önce bir teklif göndermek veya bir sonraki takip aramasını planlamak gibi belirli bir aşama için önemli görevlerin tamamlandı olarak işaretlenmesini sağlamaktadır.

Ölçülebilir ve İyileştirilebilir İş Akışları
Zoho CRM’in Blueprint raporları, iş akışının hangi aşamada daha yoğun tıkandığını kolayca gösterebilmektedir. Bu sayede, çalışanlar tarafından önemli ölçüde zamanın nerede harcandığı ve işlerin nerede durduğu kolayca keşfedilebilmektedir.

Sisteminiz Sizin İçin Hareketleri Sağlasın
Satışlarınızı takip etmezseniz, o zamana sarf ettiğiniz eforun herhangi bir anlamı kalmamaktadır. Sürecinizin her aşamasında alınacak aksiyonlar belirlenmeli ve tamamlanmadan bir sonraki aşamaya geçilmesi engellenmelidir. Örneğin, teklif gönderilmeden önceki, gönderildiği esnada ve gönderildikten sonraki aksiyonları tanımladıysanız her bir aşamayı Blueprint sizin için satış ekibinize hatırlatıp onları yönlendirecektir.

Zoho CRM hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için ürün sayfamızı veya üretici sayfasını ziyaret edebilirsiniz.