İş Akışı Nedir? sorusu ile karşılaştınız mı? Türkçeye iş akışı olarak çevrilmiştir. Anlam bakımından işin ilerleyişi olarak düşünebilir. Bir işin geçirdiği süreçlerin yönelim biçimine iş akışı denir. Günümüzde pek çok iş probleminin çözümünde Workflow(İş Akışı) yararlanılır. Workflow(İş Akışı) sayesinde, iş problemlerinin çözümlenmesi, istenirse genişletilebilmesi son derece kolay bir şekilde gerçekleştirilebilmektedir. Workflow(İş Akışı) kuralları, filtre kriterlerine göre belirli kayıtlar üzerinde belirli otomatik eylemler gerçekleştirmenize olanak tanır. İş akışı otomasyonları e-posta gönderebilir, alanları güncelleyebilir, kayıtlar oluşturabilir ve çok daha fazlasını yapabilir.

Zoho CRM Workflow, iş süreçlerinin modellenmesi, otomasyonu ve yönetimi alanında hizmet sağlar. Bu yazımızda Zoho CRM Workflow üzerinde kurguladığımız senaryonun nasıl canlıya alınabileceği gösterilecektir.

Senaryo: Satış birimi tarafından tekliflendirilen bir işin akıbeti net değil ise teklifinizi güçlendirecek adımları otomatize etmek.

Senaryo

Zoho CRM Setting >> Automation  >> Workflow Rules

Bu sayfada mevcut iş akış kurallarınızı oluşturabilir, görüntüleyebilir, düzenleyebilir, çalışmasını durdurabilir, başlatabilir, kuralı silebilirsiniz.

+ Create Rule alanından senaryomuz için gerekli olan kuralı yazmaya başlıyoruz.

1-) Rule ile etkileşime girecek olan modülü seçiyoruz (senaryomuz gereği deals)

2-) Bu kural için bir isim belirliyoruz.

3-) Kural için açıklama girebileceğimiz alan.

Kural Tetiklenme Zamanı (WHEN)

Hazırladığımız kuralın ne zaman aktif olacağının belirlendiği alan
Bu alanda yapılan koşullar sağlandığında aşağıdaki ayarlı eylemler otomatik gerçekleşecektir.

Koşullar (Conditions)

Gerçekleşmesini istediğimiz ortamın kurallarını belirlediğimiz alana Condition(Koşullar) adı verilmekte.

Oluşturulan koşullar Ve(and) Veya(or) ifadeleri ile birbirine bağlanıp istenilen tüm varyasyonlar oluşturulabilir.

Conditions miktarı kullanıcının isteğine göre arttırılabilir.

Senaryomuz gereği oluşturulan teklifin olasılığı %50 ve altında ise veya boş bırakılmış ise, ürün hakkında tanıtım mailleri gönderilecektir.

1-) Mail gönderilecek kişilerin seçildiği ekran (deal ile bağlı contact mail adresi)
2-)Ek olarak eklenebilecek mail adresleri
3-)Mail olarak gönderilecek içerik (Bu senaryoda ürün reklamı içeren mail içeriği)
4-)Mail gönderilecek hesap seçilen ekran.
5-) Send this email notification at Best Time to Email (Mail göndermek için en doğru zamanı otomatik seçer)

İsteğe göre campaigns eklenebilmektedir.
Campaigns için detaylı bilgiyi ZOHO CAMPAİGNS adresinden ulaşabilirsiniz.

Arama / e-posta için en iyi zamanı

Bu zamanı Zoho otomatik olarak hesaplar.

İletişim için en doğru zaman, bir Kişi için yalnızca aşağıdakilerden en az biri, en az bir kez gerçekleştiğinde görünür:

Kişi, aramanızı cevapladı ve görüşme süresi bir dakikadan fazla
Kişi, sizi arada ama yanıtlamadınız
Kişi, sizi aradı ve görüşme sağlandı
Kişi, e-postanızı açtı
Kişi, e-postanızı açtı ve herhangi bir bağlantıyı tıkladı
Kişi, size bir e-posta gönderdi
İlgili kişi bir destek talebi (ticket) oluşturdu
Bir Destek talebine (ticket) yorum yaptınız veya yanıtladınız
Kişi web formu doldurdu ve gönderdi

Senaryo kulları

Workflow nedir, Zoho CRM’de Workflow nasıl oluşturulur sorularınıza cevap bulabildiyseniz ve yazımızı faydalı bulduysanız ürün sayfamızı, makalelerimizi veya üretici sayfasını ziyaret edebilirsiniz.