Pandemi dönemiyle birlikte, uzak çalışma dönemi de başlamış oldu. Alışık olmadığımız evden çalışma modeliyle beraber de birçok sorun ve eksiklik gün yüzüne çıktı. Bunların başında da uzak bağlantı sorunu yani ekiplerin son kullanıcıya bağlanması ve bağlantıyı etkin şekilde sürdürebilmesi oldu.
Uzak bağlantı araçları olarak kullanılan çok fazla ürün olmasına karşılık, performans ve fiyat açısından kullanıcıyı memnun eden ürün sayısı yok denebilecek kadar az. Tam bu noktada performansı, kullanım kolaylığı ve özellikleriyle herkesin beğenisini kazanan Zoho Assist rakiplerinden bir adım önde durmayı başarıyor.
Zoho Assist
Son kullanıcıya uzaktan erişmek ve destek vermek için tasarlanmış olan Zoho Assist, cloud tabanlı bir yazılımdır. Uzak çalışma araçları arasında rakiplerinin eksik özelliklerini barındırırken aynı zamanda net bir fiyat avantajı ile karşımıza çıkmaktadır.
Özellikleri
Uzak bağlantı araçlarından Zoho Assist, bünyesinde iki tip erişim imkanı sunar
- Remote Support
- Unattended Access
Remote Support uzak bağlantı için her seferinde cihaz kullanıcısının iznini isterken; Unattended Access bağlantısı daha kolaydır ama yine de kullanıcının bağlantıyı onaylama veya reddetme seçenekleri vardır. Bu iki erişim seçeneği için lisanslamalar farklıdır yani Remote Support teknisyen bazlı lisanslanırken, Unattended Access erişim sağlanacak cihaz bazlı lisanslanır.
Zoho Assist’in en sevilen özelliklerinden biri ekran karartma yapabilmesidir. Bazı durumlarda, son kullanıcının ekranda yapılan işlemleri görmesi istenmez. Bu özellik sayesinde kullanıcı ekranı, teknik ekip işini tamamlayana kadar karartılabilir.
Uzak bağlantı esnasında başka bir teknisyen oturuma davet edilebilir ve böylece ortak çalışma sağlanabilir.
Bağlanılan cihaz kullanıcısının bilgisayar üzerindeki hakimiyetine müdahale edilebilir.
Tüm oturum boyunca video kaydı almanız da mümkündür. Uzak bağlantı sonrasında bir kriz yaşanması halinde video kaydı oldukça faydalı olacaktır.
Sesli, görüntülü veya yazılı olarak chat yapma imkanınız bulunmaktadır.
Kapalı cihazları uzaktan açabilme özelliği vardır.
Uzak bağlantı esnasında ekranda görünen “Tools” sekmesi üzerinden yapılabilecek işlemler aşağıdaki gibidir.
- Quick Launch içerisinden Add/Remove Programs, Command Prompt, Computer Management, Control Panel, Device Manager, Display Settings, Event Viewer, Explorer, File System Management, Firewall, Group Policy Editor, NS Lookup, Network Connections, Performance_Monitor, Registry, Run (Win+R), Services, System Information, System Properties ve Task Manager’a hızlıca erişilebilir.
- Aministration Task içerisinde de Cleanup Disk, Configure Cleanup, Task Scheduler ve Update Group Policy gibi görevler vardır.
Uzak bağlantı esnasında, bağlanılan cihaza dosya gönderilebilir veya alınabilir.
Son kullanıcıya bağlanmak için bilgisayara ihtiyacınız yoktur çünkü uygulama mobil üzerinden de tam sürüm bağlanabilmektedir.
UAC ekranındaki şifre girişleriyle ilgili sorun yaşanmasını engeller. Zoho Assist, bu özelliğiyle de uzak çalışma araçları içerisinde rakiplerine göre çok başarılıdır.
Yardım Masası entegrasyonu ile ticket üzerinden bağlanma gibi yine rakiplerinde olmayan veya olan fakat yüksek verimde çalışmayan bir çok özellik bulunmaktadır.
Daha fazla detay için ürün sayfamızı veya üretici sayfasını ziyaret edebilirsiniz.